lauantai 25. kesäkuuta 2016

En ollut tarpeeksi varovainen deep webissä

Deep web on yksi maailman hämmästyttävimmistä asioista maan päällä. Ei siitä syystä kuinka onnellisiksi se tekee ihmiset tai mitään, mutta siksi koska se on täysin sensuroimaton paikka ihmisille. Voit sanoa mitä haluat, ostaa mitä haluat ja tehdä mitä haluat, sinulla on täysi vapaus.

Deep web oli aina kiehtonut minua, ja siihen aikaan mihin tämä tarina sijoittuu, olin lukiossa. Monet ihmiset lukiossani olivat menneet deep webiin. Siitä oli tullut trendi. Kun niin monet ihmiset olivat siinä mukana, tuntui täysin turvalliselta kokeilla sitä itsekkin.

Olin aina kuullut deep webistä kauhutarinoita, tarinoita hakkeroimisesta, järkyttäville nettisivuille päätymisestä ja jopa ihmisistä jotka pystyivät saamaan selville osoitteeni. Nämä tarinat olivat suurin syy miksi pysyin poissa deep webistä, mutta kaikki nämä ihmiset jotka käyttivät sitä joka päiväisenä hakukoneena, päätin kokeilla itsekkin. Pyysin kaveriani tulemaan kylään jotta hän voisi auttaa minua asentamaan tarvitsevat ohjelmat. Kun kaverini tuli, avasin läppärini ja aloitimme asentamaan kaiken tarpeellisen deep webiin pääsemiseen.  

Hän kertoi että käytämme ohjelmaa nimeltä Tor, joka päästää sinut deep webiin. Hän kysyi myös jos olin suunnittelemassa tekeväni jotain laitonta, vastasin kielteisesti. Ystäväni sanoi että siitä syystä hän ei lataa TAILS nimistä ohjelmaa, joka tekee deep webissä käymisestä vielä turvallisemman jos aiot tehdä jotain laitonta. 

Vähän ajan päästä. kaikki oli valmista. Minulla oli uusi ip osoite ja ystäväni kertoi lyhyet ohjeet siitä mitä tehdä ja mitä ei. Hän teki hyvin selväksi sen että kun käytin piilotettua wikiä joka oli sensuroidussa tilassa, oli epätodennäköistä että näkisin jotain sellaista mitä en olisi halunnut nähdä.

Kun olin ollut deep webissä noin kahden viikon ajan, tunsin itseni ammattilaiseksi. Olin käynyt kaikenlaisilla sivustoilla, puhunut hyvien ihmisten kanssa, tehnyt ystäviä ja jopa ostanut hiukan ruohoa. Olin muuttunut itsevarmaksi ja olin valmis sukeltamaan vielä syvemmälle.






Laitoin sensuroidun tilan pois päältä ja aloin selaamaan linkkejä. Se vei aikaa jonkun verran koska Tor oli hiukan hidas ja suuri osa linkeistä johti vain poistettuihin sivuihin. Lopulta törmäsin sivuun jonka nimi oli "All the gore".

Se oli enimmäkseen iso chat-huone jossa oli monia eri aiheita. Pystyin sietämään verisiä asioita, olin nähnyt monia väkivaltaisia elokuvia ja ihmisten mestausta ja tappamista normaalissa webissä. Kun olin selannut chatteja hetken aikaa, huomasin kuinka sairas se sivu oikeasti oli. Ihmiset näissä chat-huoneissa olivat oikeita tappajia. He kerskailivat asioista joita he olivat tehneet. Chatissä pystyi myös julkaisemaan kuvia, yksi mies nimimerkillä "Culture 045" oli yhden chatti-huoneen suosituin henkilö. Hän selitti yksityiskohtaisesti kuinka hän oli murtautunut jonkun kotiin, kidnapannut pikkutytön ja brutaalisti tappanut hänen vanhempansa piiloutumalla heidän sänkynsä alle ja viiltänyt heidän kurkkunsa auki.

Sitten hän selitti kuinka hän toi pikkutytön omaan taloonsa, raiskasi hänet, hakkasi hänet ja viilteli häntä. En aluksi uskonut miehen tarinoita todeksi, mutta hän oli julkaissut kuvia. Ne kuvat olivat järkyttävimpiä kuvia joita olin koskaan nähnyt. Lähikuvia 8-10-vuotiaasta tytöstä joissa häntä raiskattiin, hakattiin ja viilleltiin veitsellä. Culture jatkoi kuvien julkaisemista. Uusimmissa kuvissa oli tuoliin sidottu tyttö. Hän vuoti verta, itki ja oksensi. Sitten, mies näytti kuvan jossa hänellä oli pora ja porasi tytön päätä kunnes pora osui hänen kalloonsa. Kaikista unohtumattomin asia on se, että kuvassa mies oli kääntynyt kameraan päin ja... hymyili onnessaan.

Olin nähnyt tarpeeksi, ja kirjoitin chat-huoneen ikkunaan "te ihmiset olette sairaita ja ansaitsette kuolla, kuinka saatte nukuttua yöllä?" Ihmiset alkoivat heti pilkata minua, sanoen että olin vain "avuton ja oppimaton kuten se pikkutyttö kuvissa" ja että minun pitäisi "mennä pois isojen poikien netistä" . He haukkuivat minua nynnyksi kunnes Culture alkoi kirjoittamaan jotain chat-ikkunaan.

Hän sanoi "Oikeasti? Missäs asut kaveri? Olen varma että kaikki tässä chat-huoneessa haluaisivat tavata sinut". Sitten tein suurimman virheen elämässäni ja kirjoitin "Soitan poliisit ja tämä sivusto sulkeutuu". Ei kestänyt edes minuuttia kun kaikki sivustolla muuttui mustaksi ja uusi vihreä chat-ikkuna ilmestyi ruudulle. Joku henkilö, nimimerkillä "Admin1", kirjoitti boxiin. Hän sanoi "Soita poliisille ja tulet katumaan sitä". En vastannut mitään ja tartuin kännykkään. Mitä tapahtui seuraavaksi, kummittelee mielessäni tähän päivään saakka.

Kännykkäni ilmoitti että olin saanut uuden viestin. Avasin viestin ja siinä luki "Soita poliisille ja olet vainaa". Kännykässä ei näkynyt viestin lähettäjän puhelinnumeroa, siinä ei edes lukenut 'tuntematon numero', se oli vain tyhjä. Katson takaisin läppäriini ja huomasin web kamerani menevän päälle. Peitin kameran nopeasti mutta huomasin ruudulle ilmestyvän kuvan minusta kun olin kännykällä juuri äsken. Silmäni laajenivat ja pysähdyin hetkeksi kun Admin laittoi viestiä jälleen. "Laita kännykkä alas tällä sekunnilla ja älä peitä web kameraasi." Laitoin kännykkäni pois, mutta pidin kameran peitettynä, kun hän kirjoitti taas. Hän sanoi "Ok, käyttäydy noin sitten" ja heti sen jälkeen hän julkaisi koko nimeni, iän ja osoitteen chat-ikkunaan ja kirjoitti "olisi harmillista jos sinä ja lukio kaverisi yhtäkkiä katoaisitte, eikö olisikin?" Hän sanoi. Tein niin kuin hän käski ja avasin web kamerani.

Sitten hän käski minun seurata hänen ohjeita jotten voisi palata sivulle enää koskaan. Seurasin jokaista ohjetta ja kun olin valmis, sain viestin jossa luki "Äläkä edes yritä päästä sivulle uudestaan" ja niin kuin edellisessäkin viestissä, siinä ei ollut puhelinnumeroa. Soitin silti poliisille ystäväni kännykästä, mutta he eivät koskaan löytäneet sivustoa.

Jos koskaan menet deep webiin, älä ikinä vain selaile ajattelemattomasti, varsinkaan jos sinulla ei ole ohjelmaa jolla turvaat tietosi. Olin tyhmä lukiolais poika ja toivon vain että kukaan ei tee samoja virheitä kuten minä. Muutin uuteen asuntoon ja vaihdoin kaikki tietoni, mutta nään silti painajaisia tähän päivään saakka.


Jatkuu ensi tekstissä...

Tarinan alkuperäinen kirjoittaja: Packathonjohn








4 kommenttia:

  1. OOoohh, tää oli hyvä :D
    Tiijätkös onko tuolla tarinalla oikeeta pohjaa? Että noin on käyny..
    Ootan taas innokkaasti uusia tekstejä, nää on vaan niin hyviä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen aika varma että alkuperäinen kirjoittaja keksi tarinan päästään, mutten kumminkaan väitä ettei tämä voisi olla mahdotonta.
      Kiitos ja ihanaa että tykkäät blogista! :) <3

      Poista